حامد امیری

بهترین وکیل در اصفهان ، وکیل خوب در اصفهان

حامد امیری

بهترین وکیل در اصفهان ، وکیل خوب در اصفهان

حامد امیری یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در اصفهان دارای پرونده پایه یک وکالت و فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی با بیش از یک دهه تجربیات ارزشمند وکالت، در زمینه های مختلف حقوقی و تسلط کامل بر تمامی دعاوی حقوقی است.

  • ۰
  • ۰

مسئولیت متصدی حمل بار قبل و بعد از تحویل

حمل ونقل بار از جمله ارکان مهم اقتصاد، تجارت، رفاه اجتماعی، امنیت، حاکمیت و سیاست است. ازین رو توجه به آن در پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی و… موثرخواهد بود. علاوه بر حمل و نقل داخلی، حمل و نقل بین المللی جهت انتقال کالاها از کشوری به کشور دیگر انجام می شود. حمل و نقل بین المللی ممکن است به روش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی انجام شود. از بین انواع روشهای حمل ونقل، حمل ونقل جاده ای جایگاه ویژه خود را دارد و دارای قدمت بیشتری میباشد. در سال ۱۹۹۷، به طور متوسط ۴۲ درصد حمل ونقل بین کشورهای اروپایی از طریق حمل ونقل جاده ای انجام می شد.
کنوانسیون قرارداد حمل‌ونقل بین‏المللی جاده ای در سال ۱۹۵۶ تدوین گردید. کشورهای بسیاری از جمله ایران مفاد این قرارداد را مورد توجه قرار دادند. براساس این کنوانسیون، متصدی حمل‌ونقل زمینی در مورد خسارات وارده به فرستنده و گیرنده کالا، دارای مسئولیت می‌باشد. این مسئولیت شامل تعهداتی است که متصدی حمل بار قبل و بعد از تحویل کالا دارد. ایران در سال ۱۳۷۶ به کنوانسیون حمل ونقل بین المللی جاده ای پیوست. بر صاحبان کالا که در حوزه ی حمل ونقل بین المللی مشغول به فعالیت هستند، لازم است با مفاد این کنوانسیون آشنا شوند.
مسئولیت متصدیان حمل ونقل از نوع مسئولیت ضمانی، قراردادی بوده و متضمن تعهد به نتیجه است. مسئولیت متصدی حمل بار، از زمان تحویل محموله آغاز شده وتا رسیدن آن به دست گیرنده ادامه دارد. متصدیان حمل ونقل مسئول اعمال خدمه و نمایندگان خود در طول مدت حمل می باشند.
بیمه مسئولیت متصدیان حمل ونقل در کشور ما اجباری می باشد ولی بیمه محمولات اختیاری است. معمولا متصدیات حمل و نقل به نمایندگی از صاحبان کالا این محمولات را بیمه می نمایند.
در هنگام بروز خسارت معافیت هایی برای متصدی حمل بار در نظر گرفته شده است. موارد معافیت مطرح محدود به قوه قاهره نیست و در این مورد خطرات ذاتی حمل و نقل زمینی مورد توجه قرار گرفته است. اما استناد به معافیت ها احتیاج به اثبات رابطه سببیت با خسارت ایجاد شده می باشد. همچنین مرور زمان می تواند به عنوان دفاعیه در کنوانسیون پیش بینی شود.

مسئولیت متصدی حمل بار قبل از تحویل

قرارداد حمل و نقل تابع مقررات عقد وکالت است. بدین شرح که متصدی حمل و نقل کالا مانند وکیل، امین محسوب می شود. این شخص موظف است تا پیش از نقل کالا، به مواردی مانند نشانی صحیح گیرنده، محل تحویل کالا، تعداد و میزان کالا و محتوای بسته بندی ها توجه نماید.
همچنین مدتی که کالا باید در آن مدت تحویل داده شود، مسیر حمل کالا و تعیین قیمت اشیای گران بها اهمیت ویژه ای دارد و باید پیش از حمل کالا توسط متصدی حمل بار بررسی شوند.
ارسال کننده کالا نیز باید در بسته بندی کالا دقت لازم را به عمل بیاورد. درصورتی که این کار به درستی انجام نشود، خسارت ناشی از انجام ندادن این کار به عهده ی ارسال کننده است.
درمواقعی که عیب بسته بندی کالا معلوم باشد و متصدی حمل و نقل توجهی به آن ننموده باشد، متصدی حمل و نقل مسئولیت آن را به عهده خواهد گرفت.

وکیل قرارداداها در اصفهان , وکیل معاملات در اصفهانوکیل دیه در اصفهان , وکیل ملاقات فرزند در اصفهان , وکیل مواد مخدر در اصفهان , وکیل نفقه در اصفهان و وکیل جعل در اصفهان , وکیل خیانت در امانت در اصفهان , وکیل تعزیرات در اصفهان , وکیل ملکی در اصفهان , وکیل تغییرنام در اصفهانوکیل ثبتی در اصفهان و وکیل ارث در اصفهان , وکیل نزاع در اصفهان , وکیل ترک انفاق در اصفهان . 

مسئولیت متصدی حمل بار بعد از تحویل

زمانی که کالا در تصرف متصدی حمل و نقل است، ارسال کننده تحت شرایطی می تواند کالا را مسترد نماید. درخصوص نحوه استرداد محموله توسط فرستنده و آثار آن، با توجه به پیش بینی موضوع در ماده ٣٨٢قانون تجارت و اعلام مواردی در ماده ٣٨٣ این قانون، مبنی بر منتفی بودن این حق استرداد می توان گفت با تحقق هر کدام از این موارد – مشروح در ماده ٣٨٣ – تعهد متصدی حمل ونقل به نوعی در مقابل گیرنده کالا ایجاد می شود و ملزم به عمل به تعهدات خود می باشد. استرداد کالا استثنائاتی دارد که عبارتند از: بارنامه توسط ارسال کننده تهیه و به وسیله متصدی حمل و نقل به گیرنده کالا ارسال شده باشد. متصدی حمل و نقل، رسیدی به ارسال کننده داده و ارسال کننده نتواند آن را پس بدهد.
در صورتی که متصدی حمل و نقل به گیرنده کالا اعلام کرده باشد، کالا به مقصد رسیده و باید آن را تحویل بگیرد. درصورتی که پس از رسیدن کالا به مقصد، گیرنده ی کالا درخواست تحویل کرده باشد. متصدی حمل و نقل موظف است طبق دستور گیرنده عمل نماید.
اگر گیرنده کالا آن را قبول نکند و یا هزینه ی حمل و نقل را پرداخت ننماید، برعهده ی متصدی حمل و نقل است که مراتب را به اطلاع فرستنده برساند. در این شرایط باید کالا نزد متصدی حمل و نقل یا شخص ثالث به عنوان امانت نگه داری شود.
در این حالت مخارج و هر نقص و عیبی که در کالا به وجود بیاید به عهده ارسال کننده خواهد بود.
اگر تکلیف کالا توسط متصدی حمل و نقل و یا گیرنده مشخص نشود، فرد می تواند کالا را پس از کسب اجازه از دادستان محلی یا نماینده ی او به فروش برساند.
لازم به ذکر است، درصورتی که متصدی حمل و نقل نتواند تلف شدن یا گم شدن کالا را به دلیل کوتاهی فرستنده و گیرنده اثبات نماید. یا اینکه اثبات کند حوادثی منجر به مفقود شدن کالا شده است و به هر دلیل دیگری نتواند خود را تبرئه نماید. مسئولیت کالای گم شده یا ازبین رفته با او خواهد بود‌.
شرایط اقامه ی دعوی علیه متصدی حمل بار
اقامه دعوی علیه متصدیان حمل ونقل دارای چند شرط است که عبارتند از : ١ -ذینفع بودن ٢ -اهلیت داشتن ۳ -دارای سمت باشد. در اینگونه دعاوی، خواهان ممکن است ارسال کننده، گیرنده، خریدار و یا بیمه گر باشد.
با توجه به این که، مسئولیت متصدیان حمل ونقل قراردادی است، نظرات و تحلیل های متنوعی در این زمینه بیان شده است . برخی معتقدند اثبات ذینفع بودن، اهلیت و سمت برای طرح دعوی کافی است. گروه دیگر می گویند شخص یا اشخاصی که در اسناد حمل ونقل بخصوص بارنامه نام آنها قید شده است دارنده چنین حقی می باشند. همچنین در برخی موارد این نظر مطرح می شود که مالکیت خواهان درمحموله در این خصوص شرط است.

وکیل افترا در اصفهان  ,وکیل امور گمرکی در اصفهان , وکیل جهیزیه در اصفهان , وکیل رابطه نامشروع در اصفهان , وکیل سرقت در اصفهان و وکیل قتل در اصفهان 

  • ۹۶/۱۰/۰۴
  • حامد وکیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی